een goede bedrijfsnaam?
Bedrijfsnaam
Uw bedrijfs- of merknaam is uw eerste en voornaamste uiting van uw bedrijf. Daarom is het ook zo belangrijk dat deze naam de juiste stijl heeft, de juiste associaties opwekt en de juiste lading dekt. En toch wilt u zich onderscheiden tussen de concurrentie.
Een goede naam valt gelijk op, trekt meteen klanten aan, en blijft in het geheugen hangen bij de mensen die u spreekt. Bij het ontwerpen van uw bedrijfsnaam verdiept Bureau Sculptaal zich in uw branche, doelgroep en de onderscheidende kwaliteiten van uw bedrijf. Op basis van deze gegevens en uw voorkeuren wordt een selectie nieuwe bedrijfs- of merknamen voor u vervaardigd. Een naam van Bureau Sculptaal voldoet altijd aan een strenge selectie basiskwaliteiten, met betrekking tot o.a. uitspraak, originaliteit, betekenis en bruikbaarheid. Er wordt daarbij ook goed gekeken naar de beschikbaarheid van domeinamen (.nl, .com, etc.), zodat u zich op het internet professioneel en duidelijk kunt positioneren. Kortom, met een bedrijfsnaam van Bureau Sculptaal maakt u een uitstekende start om met uw bedrijf de markt te betreden.

Elders op deze website vindt u meer informatie over de werkwijze en trajecten van Bureau Sculptaal, of neem contact op voor meer informatie.





kernwoorden
Kernwoorden
U kent ze wel, de teksten op websites die de kernwaarden van het bedrijf aangeven. Vaak vindt u woorden als klantgericht, vooruitstrevend en doeltreffend. Maar als al deze bedrijven dezelfde soort woorden gebruiken, wordt het iets waar juist snel overheen gelezen wordt, en verliest het totaal zijn nut. Echter, een nieuw en uniek woord dat voor uw bedrijf op maat is gemaakt heeft een aantal kwaliteiten die bestaande woorden niet bezitten. De woorden zullen origineel, blikvangend en toepasselijk zijn voor uw bedrijf of project. Bovendien, een woord dat voor de lezer tot dan toe onbekend was, wordt op een andere manier gelezen en geïnterpreteerd dan bestaande woorden; de lezer zal namelijk zelf nadenken over wat het betekent, en het heeft daarmee een bijna poëtische kwaliteit. Een goed voorbeeld hiervan zijn de 3 kernwoorden van projectontwikkelaar Lingotto: 'restructief', 'futomorfant' en 'bruikdienstig', die in diverse uitingen worden gebruikt om de bedrijfswaarden te presenteren. En natuurlijk zijn dit soort woorden ook goede conversation-starters.

Bureau Sculptaal bekijkt uw huidige waarden, kenmerken en overige informatie en baseert hierop een nieuwe set kernwoorden om te gebruiken in uw uitingen. Lees meer over werkwijze en trajecten of neem contact op voor meer informatie.





een goed product verdient een goede naam
Productnaam
U heeft een nieuwe dienst of product, welke waarschijnlijk innovatief, vernieuwend of een bijzondere combinatie van factoren is. Het kan goed zijn dat het met de beschikbare Nederlandse woorden niet duidelijk of pakkend te benoemen is. Bureau Sculptaal verdiept zich in uw branche, doelgroep en product of dienst, en fabriceert op basis van deze gegevens voor u een selectie aan nieuwe, treffende namen. Deze kunnen omschrijvend of ladingdekkend zijn, maar ook associatief of abstract, afhankelijk van wat voor uw zaak het meest geschikt of gebruikelijk is. Originaliteit en kwaliteit staat bij Bureau Sculptaal altijd hoog in het vaandel, en wanneer gewenst wordt er ook onderzoek gedaan voor merkregistratie en beschikbaarheid van domeinnamen. Met een productnaam van Bureau Sculptaal weet u zeker dat uw product of dienst op de best mogelijke manier wordt benoemd, zodat u uw klanten een aantrekkelijk pakket kunt aanbieden.

U kunt contact opnemen voor meer informatie, of bekijk de werkwijze en trajecten.





slagzinnen en pay-off's
Slagzinnen
Een slagzin, slogan of pay-off geeft een toegevoegd facet aan uw bedrijfs-, product- of merknaam, en benadrukt de onderscheidende kwaliteit. Het communiceert uw bedrijfsdoelstelling en accentueert uw kernwaarden. Hierbij zijn zaken als klank, uitspraak en uitstraling erg belangrijk. Een goede slagzin past ook goed bij de naam, en is uniek in uw branche. Op basis van uw strategie en kernwaarden wordt voor u een selectie slagzinnen ontworpen die een gunstige bijdrage leveren aan de positionering van uw onderneming.
Bureau Sculptaal, ontwerp met naam!

Meer informatie over de werkwijze en trajecten of neem contact op voor meer informatie over slagzinnen.





aanduidingen
Aanduidingen
Om verschillende catagorieën, series of niveaus binnen uw bedrijf overzichtelijk te benoemen is een familie aanduidingen of titels nodig die duidelijkheid en inzicht aan uw klanten of personeel verschaft. Denk aan bijvoorbeeld productcatagorieën, functieomschrijvingen, diensten- en softwarepakketten en benoeming van afdelingen. Echter, ieder bedrijf is uniek, dus waar u bepaalde aanduidingen voor nodig heeft bepaalt u natuurlijk zelf.

Bekijk de werkwijze en trajecten, ook kunt u contact opnemen voor meer informatie.





taalteelt
TaalTeelt
Wat is TaalTeelt?
Taalteelt is wat Bureau Sculptaal hanteert als algemene term voor het 'kweken'/ontwerpen van nieuwe woorden. U kunt TaalTeelt ook als losse dienst aanvragen. Dit betekent dat zonder aangegeven keuze voor woordsoort (zoals een bedrijfsnaam, kernwoord of andere aanduiding) binnen de beschikbare informatie over uw onderneming of project gezocht wordt naar zaken die baat zouden hebben bij een nieuwe benaming.
Dit kan van alles zijn, bijvoorbeeld uw beroeps- of functieomschrijving of een volledige bedrijfsvocabulaire die communicatie op de werkvloer of met klanten interessanter, eenvoudiger of duidelijker kunnen maken.

Op andere pagina's van deze website kunt u meer informatie vinden over de trajecten en werkwijze, of neem contact op voor overige vragen.